Jump to content

Prof. Dr. Jan-Philipp Büchler

Fast facts

Publications

Monograph

  • Büchler, J.-P., Brüggelambert, G., & Müller, B. (2024). Integrated Case Method. Berlin: Logos Verlag.
    Open publication
  • Büchler, J.-P. (2018). Strategie entwickeln, umsetzen und optimieren. Hallbergmoos: Pearson.
    Open publication
  • Büchler, J.-P., & Decker, J. (2018). Teaching case studies - marketing and branding. Berlin: Logos Verlag.
    Open publication
  • Faix, A., & Büchler, J.-P. (2018). Innovationsstrategien. Berlin: Peter Lang.
    Open publication
  • Büchler, J.-P. (2017). Business Wargaming für Mergers & Acquisitions. Wiesbaden: Springer Gabler.
    Open publication
  • Faix, A., & Büchler, J.-P. (2016). Competitive advantage through innovation management. Dortmund: Fachhochschule Dortmund.
    Open publication
  • Brüggelambert, G., Büchler, J.-P., Çakir, G., & Faix, A. (2016). Adaption internationaler Webauftritte von kleinen und mittelständischen Unternehmen. Berlin: Logos Verlag.
    Open publication
  • Büchler, J.-P. (2014). Strategie. Hallbergmoos: Pearson.
    Open publication
  • Büchler, J.-P. (2009). Kooperation versus Fusion in der Konsumgüterindustrie. Köln: Kölner Wissenschafts-Verlag.
    Open publication

Anthology contribution

  • Brüggelambert, G., Büchler, J.-P., & Krosta, A. (2024). Management by Opportunity as a Guideline for International Expansion at Dolezych. In J.-P. Büchler & C. Hoon, Hidden Champions Case Compendium (pp. 117–132). Wiesbaden: Springer Gabler. https://doi.org/doi.org/10.1007/978-3-658-44300-9_8
    Open publication
  • Brüggelambert, G., Büchler, J.-P., & Krosta, A. (2018). Dolezych - Management by Options als Leitlinie internationaler Expansion. In J.-P. Büchler, Fallstudienkompendium Hidden Champions (pp. 137–154). Wiesbaden: Springer Gabler.
    Open publication
  • Büchler, J.-P., & Decker, J. (2018). Huf Universalsensor IntelliSens - kundenzentrierte Innovationsvermarktung. In J.-P. Büchler, Fallstudienkompendium Hidden Champions (pp. 21–35). Wiesbaden: Springer Gabler.
    Open publication
  • Büchler, J.-P., & Decker, J. (2018). Strategische Logik zur Durchsetzung sozialer Innovation. In A. Faix & J.-P. Büchler, Innovationsstrategien : Grundlagen, Gestaltungsansätze und Handlungsbedingungen (pp. 257–284). Berlin: Peter Lang.
    Open publication
  • Büchler, J.-P., & Faix, A. (2018). GEA Farm Technologies - Kernkompetenzausbau durch M & A. In J.-P. Büchler, Fallstudienkompendium Hidden Champions (pp. 155–166). Wiesbaden: Springer Gabler.
    Open publication
  • Büchler, J.-P., & Faix, A. (2018). Plötzlich Hidden Champion? In J.-P. Büchler, Fallstudienkompendium Hidden Champions (pp. 113–134). Wiesbaden: Springer Gabler.
    Open publication
  • Büchler, J.-P., & Merchiers, A. (2018). Schalker Eisenhütte - keep your business on track. In J.-P. Büchler, Fallstudienkompendium Hidden Champions (pp. 231–248). Wiesbaden: Springer Gabler.
    Open publication
  • Büchler, J.-P., & Müller, C. (2018). Autoneum - Hochleistungskultur für Innovation. In J.-P. Büchler, Fallstudienkompendium Hidden Champions (pp. 37–53). Wiesbaden: Springer Gabler.
    Open publication
  • Büchler, J.-P., Tandel, M., & Voigtländer, C. (2018). Vaillant - Markteintritt und Marktbearbeitung in Russland. In J.-P. Büchler, Fallstudienkompendium Hidden Champions (pp. 183–192). Wiesbaden: Springer Gabler.
    Open publication
  • Faix, A., & Büchler, J.-P. (2018). Strategische Antizipationsfähigkeit von Unternehmen. In A. Faix & J.-P. Büchler, Innovationsstrategien : Grundlagen, Gestaltungsansätze und Handlungsbedingungen (pp. 21–38). Berlin: Peter Lang.
    Open publication
  • Mitschka, Y., & Büchler, J.-P. (2018). Hark - Wachstumsstrategie für die Orchideenzucht. In J.-P. Büchler, Fallstudienkompendium Hidden Champions (pp. 169–180). Wiesbaden: Springer Gabler.
    Open publication
  • Faix, A., & Büchler, J.-P. (2018). Wettbewerbsdifferenzierung durch systematisches Innovationsmanagement. In A. Faix & J.-P. Büchler, Innovationsstrategien : Grundlagen, Gestaltungsansätze und Handlungsbedingungen (pp. 285–302). Berlin: Peter Lang.
    Open publication
  • Büchler, J.-P. (2017). Ableitung von Akquisitionszielen und -strategien aus der Unternehmensstrategie. In T. Feix, J.-P. Büchler, & T. Straub, Mergers & Acquisitions (pp. 82–113). Freiburg ; München ; Stuttgart: Haufe Gruppe.
    Open publication
  • Büchler, J.-P., & Spitzner, J. (2017). Analyseinstrumente und Simulationen im Akquisitionsprozess. In T. Feix, J.-P. Büchler, & T. Straub, Mergers & Acquisitions (pp. 114–139). Freiburg ; München ; Stuttgart: Haufe Gruppe.
    Open publication
  • Büchler, J.-P., & Faix, A. (2016). Kontingenzansatz zur integrierten Planung der internationalen Innovationsvermarktung. In R. R. Schleus & A. Tirpitz, Yearbook of Market Entry Advisory 2016 : Communication in International Business (pp. 121–144). Berlin: Epubli.
    Open publication
  • Büchler, J.-P., & Faix, A. (2015). Erfolgsfaktor Innovationsmanagement. In J.-P. Büchler & A. Faix, Innovationserfolg (pp. 27–58). Frankfurt am Main: PL Academic Research.
    Open publication
  • Büchler, J.-P., & Faix, A. (2015). Vermarktung von Innovationen. In J.-P. Büchler & A. Faix, Innovationserfolg (pp. 173–202). Frankfurt am Main: PL Academic Research.
    Open publication
  • Büchler, J.-P. (2015). You’ll never walk alone. In S. Albers & B. Schweiger, Strategy case book (pp. 67–82). Köln: Kölner Wissenschafts-Verlag.
    Open publication
  • Büchler, J.-P., & Faix, A. (2015). Unternehmenserfolg durch Innovationsexzellenz. In J.-P. Büchler & A. Faix, Innovationserfolg (pp. 13–26). Frankfurt am Main: PL Academic Research.
    Open publication
  • Büchler, J.-P. (2014). Business strategy in Russia. In S. Albers & B. Schweiger, Strategy case book (pp. 95–106). Köln: Kölner Wissenschafts-Verlag.
    Open publication
  • Büchler, J.-P., & Quarg, S. (2014). Managementsimulation als korporativer Lernprozess zur Rationalitätssicherung. In S. Schwägele, Planspiele - erleben, was kommt : Entwicklung von Zukunftsszenarien und Strategien (pp. 33–68). Norderstedt: Books on Demand.
    Open publication
  • Büchler, J.-P. (2013). Towards a design-to-launch perspective. In H. Hofstadler, S. Wiesinger, M. Gaisch, M. Überwimmer, & A. Spitzer, Cross cultural conference 2013 : 8th May 2013 ; proceedings ; sessions: intercultural perspectives in global business and HR management, intercultural perspectives in information & communication technology, intercultural perspectives in higher education (pp. 27–42). Aachen: Shaker.
    Open publication

Journal article

  • Büchler, J.-P., Brüggelambert, G., de Haan-Cao, H. H., Sherlock, R., & Savanevičienė, A. (2021). Towards an integrated case method in management education. Administrative Sciences, 11(4).
    Open publication
  • Büchler, J.-P. (2019). Business Wargaming in der Screening-Phase des M&A-Prozesses. Corporate Finance, (03–04), 85–90.
    Open publication
  • Büchler, J.-P., & Spitzner, J. (2017). Business Wargaming bei Bieterverfahren. M & A review , 28(6), 184–189.
    Open publication
  • Büchler, J.-P. (2016). Ein Blick in die Zukunft mit Business Wargaming. Controlling & management review : Zeitschrift für Controlling & Management, 60 (2016)(1), 48–53.
    Open publication
  • Büchler, J.-P. (2016). Business Wargames richtig vorbereiten. Kostenrechnungs-Praxis : krp ; Zeitschrift für Controlling, Accounting & System-Anwendungen, 60 (2016)(2), 46–51.
    Open publication
  • Büchler, J.-P. (2016). Business Wargames effektiv durchführen. Kostenrechnungs-Praxis : krp ; Zeitschrift für Controlling, Accounting & System-Anwendungen, 60 (2016)(3), 42–48.
    Open publication
  • Büchler, J.-P., & Faix, A. (2015). Innovation ist messbar. Ruhrwirtschaft : das regionale Unternehmermagazin, (1), 52–53.
    Open publication

Anthology

  • Büchler, J.-P., & Hoon, C. (Eds.). (2024). Hidden Champions Case Compendium. Wiesbaden: Springer Gabler.
    Open publication
  • Büchler, J.-P. (Ed.). (2018). Fallstudienkompendium Hidden Champions. Wiesbaden: Springer Gabler.
    Open publication
  • Faix, A., & Büchler, J.-P. (Eds.). (2018). Innovationsstrategien : Grundlagen, Gestaltungsansätze und Handlungsbedingungen. Berlin: Peter Lang.
    Open publication
  • Feix, T., Büchler, J.-P., & Straub, T. (Eds.). (2017). Mergers & Acquisitions. Freiburg ; München ; Stuttgart: Haufe Gruppe.
    Open publication
  • Büchler, J.-P., & Faix, A. (Eds.). (2015). Innovationserfolg. Frankfurt am Main: PL Academic Research.
    Open publication

Working paper/research report

  • Faix, A., Büchler, J.-P., & Stuber, S. J. (2016). Erfolg im Innovationsmanagement durch ganzheitliches Problemlösungsverständnis. Dortmund: Fachhochschule Dortmund. Retrieved from https://www.researchgate.net/publication/312320771_IHK-InnoMonitor_2016_Erfolg_im_Innovationsmanagement_durch_ganzheitliches_Problemlosungsverstandnis
    Open publication
  • Faix, A., & Büchler, J.-P. (2016). Analysen zum Einfluss des Innovationsmanagements auf Innovations- und Unternehmenserfolge. https://doi.org/10.26205/opus-2146
    Open publication
  • Faix, A., & Büchler, J.-P. (2015). Competitive advantage through innovation management. https://doi.org/10.26205/opus-2145
    Open publication

Teaching

Notes and references

This site uses cookies to ensure the functionality of the website and to collect statistical data. You can object to the statistical collection via the data protection settings (opt-out).

Settings(Opens in a new tab)